PC SOFT
ONLINE REPOSITORY
FOR WINDEVWEBDEV AND WINDEV MOBILE

Home |  | Sign in | English US
32-bit FloodFill/clipping with tolerance
Published by Patrice TERRIER
in the category Graphics
New features



Description
The coloring functions of WINDEV are based on the encapsulation of the ExtFoodFill (dFill) and GetPixel (dPixelColor) APIs
that use 24-bit RGB colors that do not support the alpha channel, so it is not possible to create transparent areas.

To work around this limitation, here is a project that illustrates the clipping functions of GDImage64.
The principle is the same as in PhotoShop, a checkerboard is used in the background to visualize the transparent areas.
All fill and pixel selection functions work in 32-bit mode (with alpha channel).
When filling it is possible to use a tolerance factor, which allows to remove the artifacts caused by the jpeg compression.
Note: Cropped images must be saved in PNG format to preserve transparency.

About the interface:
This is entirely done with 2 GDImage fields, one for the work area (with the image),
the other containing the controls:
- The color selector, which allows you to use either a color picker or a combo box to choose the desired color.
- 2 vertical sliders, one to choose the level of transparency, the other for the filling tolerance.
- Several icons to choose or save an image, or cancel the modifications.
- Information concerning the coordinates of the cursor, as well as the color of the pixel flown over with its components A, R, G, B.

The project works with all the WINDEV versions from WD17 +
WINDEV must be set in 64-BIT MODE
Illustrations, screen shots
none
none
User reviews
(To evaluate this resource, click 'Write a review')
Bernard KUNZY
Très utile pour détourer les images, merci !
Bertin - Zen-Project
Bonjour >M Terrier

j'ai lancer le projet telque

mais apres votre remarque j'ai changer la configuration du projet pour avoir l'exe en 64
bits et la cela fonctionne

j'avoue que je n'ai pas chercher bien loin , vu que c'etait pour un projet qui a avorter
Patrice TERRIER
Monsieur Bertin

Avez-vous lu le texte explicatif, en particulier la dernière ligne qui dit que
LE PROJET DOIT FONCTIONNER EN MODE 64-BIT
et le projet doit utiliser le répertoire "Exe" pour toutes les configurations, car c'est là que se trouve GDImage64.dll.
Bertin - Zen-Project
Bon,

Cela a fonctionne pour PhotoComposer, mais pas pour ce projet.

En commentaire dans le code // We must initialize GDImage using the private key
ou pour le dire en français, // Il faut initialiser GDImage en utilisant la clé privée

Cette librairie semble être vendue à 450 € , donc sans débourser cette somme, je ne vois pas comment faire fonctionner cette exemple.

Ce qui est dommage
Bertin - Zen-Project
Petite correction, il y a bien une DLL de présente, mais pour je ne sais qu'elle raison, le projet la recherche dans un autre répertoire
Bertin - Zen-Project
Bonjour

Le projet demande une DLL qui n'est pas dans ton projet.
comment faire ??

Lors de la dépose de projet, il faut penser que l'utilisateur part de ZERO et donc que tout ce qu'il aura besoin soit là dans le téléchargement.
DLL
Procédure spécifique
S'il y aura des coût pour la mise en production de l'exemple
....

Merci
ABOUT
RATING:
51(1)
DOWNLOADS:
29
UPDATED:
January 11, 2022
VERSION:
1.00
CONCERNS:
WINDEV
Minimum version: WD17+
SIZE:
784.8 KB
OF SAME DEVELOPER